Jouw magische mix

Op het Antonius doe je havo of vwo (atheneum of gymnasium): in het Nederlands, of in het Engels op ons TTO (Tweetalig onderwijs). Houd je van techniek, onderzoeken en ontwerpen dan kies je voor het Technasium. Wil je veel uitproberen, ontdekken en meemaken dan ga je voor Breed. Je doet ‘gewoon’ havo of vwo, maar verdiept je misschien in de Chinese taal en cultuur, sport, gaat On Stage, strijdt voor een schone wereld, discussieert, doet extra Frans of Duits, maakt en samplet muziek… Jij en je tutor bouwen samen aan jouw persoonlijke leerroute, die magische mix van leren, uitgedaagd worden, begeleiding krijgen, talenten en vaardigheden ontwikkelen die precies bij jou past.

Jij en je tutor bouwen samen aan jouw persoonlijke leerroute

Persoonlijk onderwijs

Je bent ongeveer even oud als je klasgenoten. Maar hoe jij leert, wat je extra nodig hebt en waar je belangstelling ligt, dat kan allemaal heel verschillend zijn. Daarom kies je een programma dat bij je past, werken we op verschillende niveaus – zelfs binnen één les – en kun je versnellen, verbreden en verdiepen. Op veel manieren. Lees meer

 

We kijken heel goed naar wat je kunt, waar je intensievere uitleg of oefening nodig hebt en of je meer uitdaging kunt gebruiken in of buiten de les.

Individuele begeleiding

Bij persoonlijk onderwijs hoort persoonlijke aandacht en begeleiding. Die krijg je, afgestemd op wat jij nodig hebt. Lees meer

Als je het nodig hebt, krijg je extra lessen in rekenen en taal

Onze leerroutes

Op het Antonius kies je voor Tweetalig Onderwijs (TTO), Technasium of havo / vwo (atheneum of gymnasium) Breed. Kies je voor TTO, dan start je meteen in het eerste jaar met lessen in het Engels. Wil je lessen in het Nederlands, dan beslis je pas na een jaar wat écht bij jou past: Technasium of havo/vwo Breed. Lees meer

Doe je TTO of Technasium? Net als iedereen doe je MMM, kun je naar de theaterklas, dansen, sporten, Chinees leren en nog veel meer.

MMM (cultuur- en talentprogramma)

Nog Meer Magische Momenten beleef je bij MMM. Twee keer per week staat dit keuzeprogramma op je rooster. Zo kun je cultureel, creatief of sportief bezig zijn met wat jij leuk vindt. Wil je eens iets anders proberen? Je mag elk half jaar wisselen. Het gehele aanbod bekijk je in 'Lees meer'.

Theaterklas, Schoolband, Spot en sport… MMM is erg leuk. En misschien wil jij meer doen, ook na school! Dat kan op het Antonius. Want we zijn enorm actief op sportief en cultureel gebied. De meeste activiteiten worden professioneel begeleid en bij de Theaterklas werk je altijd aan een bijzondere voorstelling.Lees meer

MMM 2 keer per week voor iedereen!

Coaching (hoog)begaafden

Meer of hoogbegaafd kun je zijn op alle niveaus. We zien het snel als je meer aankunt dan de ‘gewone’ lesstof of misschien onderpresteert. Met jou en je ouders ontwerpen we je individuele leerroute. Onze speciale hoogbegaafdencoach begeleidt, steunt en stimuleert je, zo nodig elke week. Lees meer

De mogelijkheden voor jouw route zijn bijna onbeperkt.

De wereld in en om de klas

Wat ooit ver leek is nu dichtbij. Wat eens waar was, is alweer achterhaald. Jouw toekomst ligt in een onbekende wereld die steeds ingewikkelder lijkt te worden. Daar bereiden we je heel goed op voor. Lees meer

Via e-twinning houd je contact met scholen in Europa

Leerlingen Technasium onderzoeken VR

Drie O&O leerlingen uit 4vwo, Quinten, Matthijs en Binh, hebben voor hun eerste keuzeproject in de bovenbouw een opdracht uitgevoerd voor Centric en Aryzon World. In een keuzeproject in de bovenbouw van O&O gaan leerlingen zelfstandig op zoek naar een opdrachtgever en expert, schrijven ze een projectplan voor een onderzoeks- of ontwerpproject, en voeren ze dit projectplan vervolgens ook uit. Centric is een van de grootste IT bedrijven in Nederland, een deel van het bedrijf houdt zich bezig met virtual reality (VR) en augmented reality (AR), wat de focus van dit project is geworden.

De opdracht
De opdracht voor het project is tot stand gekomen in overleg met de opdrachtgever en expert. De situatie is dat er in het onderwijs nu nog weinig wordt gewerkt met VR-toepassingen in lessen zagen de leerlingen een kans om hiermee aan de slag te gaan. Volgens expert Leon Schippers wijst onderzoek namelijk uit dat leerlingen na drie maanden nog 80% van de stof onthouden na een les met een 3D bril in plaats van 30% die na drie maanden nog onthouden wordt van ‘normale’ 2D-stof. De leerlingen zijn aan de slag gegaan om zichzelf kundig te maken met het platform van Aryzon World, waarin zij na hun vooronderzoek en ideeënfase van het ontwerpproces een virtuele lestool voor het vak scheikunde hebben ontworpen.

VR moleculen bouwen
Scheikundeleerlingen kunnen met behulp van de virtuele omgeving zelfstandig moleculen bouwen van verschillende scheikundige elementen. Het doel van de leerlingen was om via dit project meer te leren over virtual reality en hoe dit toepasbaar is in de lespraktijk op school. Een volgende stap in dit proces zou zijn om de virtuele tool te testen in de praktijk. Deze drie leerlingen hebben in ieder geval een mooie start in gemaakt in het betrekken van VR in het klaslokaal!

Meer info op: https://www.aryzon.world/chemistry-centric.